Gausite garantinio tiekimo paslaugą? ESO paaiškina kas laukia toliau
Pasibaigė antrasis šalies elektros rinkos dereguliavimo etapas. Gyventojai, kurie sprendimo pasirinkti nepriklausomą elektros tiekėją nepadarė, gaus garantinio elektros energijos tiekimo paslaugą. Ją teiks bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO). Ką reikia žinoti toliau ir kokie aktualūs garantinio tiekimo etapai laukia paaiškina ESO atstovas Paulius Kalmantas.
Garantinis tiekimas – tai elektros energijos tiekimo užtikrinimo paslauga. Ją nuo liepos 1 d. gauna gyventojai, kurie pateko į antrąjį elektros energijos tiekėjo pasirinkimo etapą, t. y. suvartoja 1000—5000 kilovatvalandžių (kWh) per metus ir laiku savo namams nepasirinko nepriklausomo elektros energijos tiekėjo.
„Pagal galiojančią tvarką, ši paslauga teikiama laikinai – ne ilgiau kaip 6 mėnesius. Tai lyg „draudimas“, kuris apsaugo vartotoją, kad šis neliktų be elektros energijos, tačiau kartu neatleidžia nuo pareigos pasirinkti kitą elektros tiekėją. Jei per pusę metų vartotojas nepasirenka naujo elektros tiekėjo, ESO įgyja teisę nutraukti elektros energijos tiekimą“, – teigia ESO Ryšių su visuomene projektų vadovas P. Kalmantas.
Atstovas pabrėžia, kad garantinio tiekimo kaina yra kintanti – perskaičiuojama kiekvieną mėnesį, todėl gyventojai kviečiami nedelsti ir pasirinkti nepriklausomą elektros energijos tiekėją.
Aktualūs garantinio tiekimo etapai
Visų pirma ESO informuos gyventojus, kad jų objekte taikomas garantinis elektros energijos tiekimas. Pasak bendrovės atstovo, informaciją apie suteiktą naują kliento kodą, kada ir kaip deklaruoti rodmenis bei kaip atsiskaityti už garantinį tiekimą bendrovė informuos atskiru laišku per artimiausias 2 savaites.
Toliau, iki liepos 31 d. reikės deklaruoti skaitiklio rodmenis, reikalingus sąskaitos pateikimui, o rugpjūčio 1–10 dienomis vartotojai apmokėjimui gaus pirmą garantinio tiekimo paslaugos sąskaitą iš ESO.
P. Kalmantas akcentuoja, kad pasirinkti nepriklausomą elektros energijos tiekėją turės visi šalies gyventojai ir tai galima ir reikia daryti gaunant garantinio tiekimo paslaugą. Svarbu atkreipti dėmesį, kad laikas nuo kada įsigalios nauja sutartis priklauso nuo to, kurią mėnesio dieną bus pasirinktas tiekėjas.
„Pavyzdžiui, jeigu vartotojas tiekėją pasirinks iki liepos 18 d., sutartis su tiekėju įsigalios nuo rugpjūčio 1 d., o už liepos mėn. garantinį tiekimą bus pateikta tik viena sąskaitą. Jeigu vartotojas tiekėją pasirinks jau po liepos 18 d., sutartis įsigalios tik nuo rugsėjo 1 d., o už liepos ir rugpjūčio mėn. garantinį tiekimą bus pateiktos dvi sąskaitos“, – sako P. Kalmantas.
SVARBU: patekus į garantinį tiekimą, pirmą mėnesį Jūs galėsite tik deklaruoti skaitiklių rodmenis prisijungę prie ESO Savitarnos svetainės arba tel. 1852. Sąskaita už suvartotą elektros energijos kiekį pateiksime tik nuo sekančio mėnesio.
Nuo antro mėnesio, kai elektra vartojama garantiniame tiekime, deklaruoti einamojo mėnesio elektros energijos suvartojimą ir atsiskaityti už praėjusio mėnesio elektros energijos suvartojimą galėsite vienu kartu, pasirinkę Jums patogų atsiskaitymo būdą:
- prisijungę ESO savitarnos svetainėje;
- interneto banke, pagal struktūrizuotą įmokos formą (Swedbank, SEB ir Luminor);
- elektroninėje atsiskaitymų sistemoje „Viena sąskaita“;
- įmokų grynaisiais priėmimo vietose: „Maxima“ kasose, „Perlas terminaluose“ ir Lietuvos paštas skyriuose.
Mokant fizinėse vietose Jums reikės pateikti elektros energijos suvartojimo rodmenį, kliento kodą ar PVM sąskaitos faktūros numerį.Gyventojai, kurie gaus garantinio tiekimo paslaugą taip pat kviečiami atsinaujinti savo kontaktinius duomenis, kad nepraleisti svarbios informacijos. Pateikti arba atnaujinti savo telefono numerį ir elektroninio pašto adresą galima ESO savitarnos svetainėje eso.lt/savitarna.
parengta pagal eso.lt informaciją
meslaisvi.lt