D.Jančaras: kaip, kas ir kada mus pardavė draudikams

Draudikų biure dirba viso 35 asmenys,kurie vidutiniškai uždirba 2700Eur

Kalbėsiu čia apie Lietuvos Respublikos transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymą. Neskubėkite užverti šio puslapio, paskaitykite iki galo, nes kalbėsiu ne apie tai, kad privalomai draustis yra blogai, kalbėsiu apie tai, kaip ir kam buvo parengtas šis įstatymas ir kas iš to turi didžiulę naudą. Be to, pabandysiu įrodyti, kad tie, kurie iš to turi didžiulį pelną, negalėtų kontroliuoti šio įstatymo funkcionavimo,t.y. ar transporto priemonių savininkai tikrai draudžiasi savo automobilius.Tam mes turime policiją. Draudimo įstatyme, turbūt vieninteliame įstatyme buvo apibrėžtos tokios asociacijos Draudikų biuras teisės ir pareigos.Tai man fenomenas. Šio biuro nariais gali būti tik pelno siekiančios draudimo bendrovės, bet apie tai vėliau. Šis įstatymas buvo priimtas 2001 metais, visi jau spėjome priprasti, kad privalomas draudimas automobiliams yra privalomas, tačiau ar gerai, kai draudikai prisistato vaizdo stebėjimo kamerų gatvėse ir filmuoja visus pravažiuojančius automobilius bei sutikrinę savo duomenų bazėje aptiktus nedraustus siunčia informaciją policijai. Pačiame draudimo įstatyme yra nurodyta, kad Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo kontrolę Lietuvos Respublikoje vykdo policija, Valstybės sienos apsaugos tarnyba , įmonės, atliekančios valstybinę techninę apžiūrą, institucija, atsakinga už transporto priemonių valstybinę registraciją. Viso keturios valstybinės institucijos. Ir tik joms paprašius draudikų biuras turi teisę suteikti informaciją apie draustus ar nedraustus automobilius. Tačiau yra visiškai priešingai, draudikai savo iniciatyva filmuoja mus, analizuoja , kas pamiršo apsidrausti ir siunčia duomenis policijai, kad pastaroji mus nubaustų. Ir baudžia, nors neturi tam teisėto pagrindo, nes įstatyme apie kontroliuojančius įstatymą nieko nėra pasakyta apie draudikų biurą. Ir negalėtų būti, nes tai apskritai prieštarautų bet kokiems demokratiniams principams.Kur matyta,kad pelno siekiantys subjektai turėtų galimybę įstatymo pagalba siekti pelno?

Dabar apie tuos ,kurie tais 2001 metais priėmė tą įstatymą, kuriame atsirado ir asociacijos draudikų biuras teisės ir pareigos.Asociacijos turi savo įstatymą, tačiau šiai pasisekė labiau, ji buvo įtraukta į draudimo įstatymą kaip labai svarbus subjektas. Kam to reikėjo, suprasite pabaigoje. Įstatymo iniciatorius buvo Seimo narys Kęstutis Glaveckas, jis tuo metu buvo Jungtinėje Seimo narių grupėje, tarp balsavusiųjų už šį įstatymą buvo ir dabar gerai žinomų politikų, tai Balčytis Zigmantas, Bernatonis Juozas, Bradauskas Bronius ir kiti tuometinės Socialdemokratinės koalicijos nariai. Taip pat įstatymą palaikė dauguma Liberalų frakcijos narių bei keli konservatoriai, tarp kurių Irena Degutienė.

Ir pabaigai apie tą nelemtąją asociaciją LR transporto priemonių draudikų biuras. Jai vadovauja toks Algimantas Križinauskas. Šis veikėjas nuo neatmenamų laikų dirbo finansų ministerijoje, ten dirbdamas jis važiavo
mokytis į Švediją , tobulinosi pagal įvairias ekonomikos valdymo, mikroekonomikos bei finansų sričių programas. 1996 m. buvo paskirtas finansų ministru, o nuo 2000 iki 2001 m. Lietuvos taupomojo banko valdybos pirmininkas. Vėliau ir iki dabar tapo asociacijos LR transporto priemonių draudikų biuro direktoriumi. Štai jo vadovaujamas biuras ir kontroliuoja mus, tuos, kurie kartais pamirštame apsidrausti savo automobilius. Ir ko jam nekontroliuoti, tuo labiau, kai talkina policija. Šis straipsnis ilgokas, bet patį įdomumą palikau pabaigai. O atomazga tokia. Rekvizitai.lt svetainės duomenimis draudikų biure dirba 35 asmenys, greičiausiai lojaliausi tam tikriems politikams, jų vidutinis atlyginimas birželio mėnesį 2700 eur., bet čia tik birželį taip silpnai, štai sausį ir vasarį 2019 metais ten dirbantys asmenys gavo netoli 5000 Eur. siekiantį atlyginimą.

Sausį ir vasarį draudikų biuro atlyginimai siekė beveik 5000Eur.

Šiuo metu pradedu teisminį procesą,kuriame bandysiu įrodyti, kad biuro veikla kontroliuojant vairuotojus yra neteisėta ir apskritai vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymas, kuriame įstatymiškai suteikta daug teisių privačiam verslui kištis į privačių asmenų reikalus siekiant sau pelno yra antikonstituciškas. Dėl to kreipsiuosi ir į dabar dirbantį Seimo teisės ir teisėtvarkos komitetą. Apie draudikų biurą dar daug dalykų galima parašyti, įstatyme jis apibūdinamas taip Biuras – draudikų, kuriems leidžiama vykdyti Lietuvos Respublikoje transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą, asociacija. Būtent, leidžiama vykdyti tik draudimo veiklą, o ne kontrolę.Jo pajamos yra ir dalis nuo kiekvieno apdrausto automobilio. Biuras gali šias lėšas investuoti ir gauti iš to pelną, biurui taip pat leidžiama gautas lėšas laikyti banke kaip indėlį ir iš to uždirbti palūkanas. Įsivaizduojate, šiam draudikų biurui įstatymiškai net suteikta teisė teikti valstybės institucijoms pasiūlymus dėl teisės aktų rengimo ir tobulinimo.Jis net gali teisės aktų nustatyta tvarka susigrąžinti išmokėtas sumas . Vienu žodžiu visas privalomojo draudimo įstatymas parengtas taip, kad ne vairuotojams būtų kuo patogiau, bet kad draudikų biuras ir jame dirbantys asmenys gautų kuo didesnį pelną, jaustųsi kuo patogiau, turėtų galimybę koreguoti įstatymą, investuoti automobilių draudėjų pinigus ir daug visokių kitokių privalumų turėtų.Ir turi, ir jiems daug kas padeda, įskaitant policiją.

Aš įsitikinęs, kad tais 2001 metais buvo sugalvota tobula verslo schema, kurią apibrėžė įstatymu. Prisidengiant nauda vairuotojams , pakliuvusiems į eismo įvykius ,grupė politikų sukūrė finansinę piramidę,kurios pagalba kraunasi didžiulius turtus dalindamasi jais su draudimo bendrovėmis,kurių nei viena veikianti Lietuvoje nepriklauso lietuviams.

Apie šiuos reikalus tikrai būtinai rašysiu daugiau, nes visko sudėti į vieną straipsnį šiais „bėgimo” laikais tiesiog negalima, nes tai atims daug jūsų brangaus laiko.

meslaisvi.lt