Į autoįvykį Kaune atvykę policininkai neturėjo alkotesterio, kodėl atsakyti negali arba klastingos sankryžos istorija.
Rugsėjo 13 d. apie 19.30 val., Kaune, Žvangučių ir Nendrių g. sankirtoje susidūrė automobiliai „VW Jetta“ ir „Seat Toledo“. Eilinis auto įvykis, kurio metu žmonės nenukentėjo, o ir automobiliams kliuvo visai nedaug. Tačiau šis atsitikimas vertas dėmesio, nes jo komentuoti vengia policija. Kodėl? Liudininkų teigimu lygiareikšmių gatvių sankirtoje Volksvagenas sustojo, kad įvertintų iš dešinės Nendrių gatvės galimą pavojų. Kaip tik tuo momentu iš už tankiai apsodinto tujomis sankirtos kampo išniro Seatas ir sukdamas į kairę kliudė sustojusį VW. Kuris vairuotojas šioje vietoje kaltas abudu įvykio dalyviai neišsiaiškino, todėl buvo nuspręsta kviesti policijos pareigūnus. Netrukus į avarijos vietą atvyko Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Patrulių rinktinės pareigūnai. Jie pradėjo braižyti situacijos schemą. Važiavusiems volkswagenu pasirodė keista, kad policijos pareigūnai neatsivežė tokiems įvykiams būtino alkotesterio, todėl jie reikalavo, kad būtų iškviestas kitas ekipažas. „Policininkai atvyko be priemonių reikalingų tirti tokiems įvykiams, tas pats kas greitoji atvažiuotų pas ligonį be vaistų”– stebėjosi aplinkybių dalyvė ir liudininkė Janina Smelstorienė . Atvažiavęs antras policijos ekipažas reikalingą alkotesterį atsivežė, jo parodymai abiems vairuotojams buvo palankūs. Policijos pareigūnai įvykį pradėjo tirti taikydami dešinės rankos taisyklę, ir tik pareikalavus VW vairuotojo įvykį ištirti nuodugniau, pareigūnai pradėjo matuoti atstumus. Savo nekeltumu volksvageno vairuotojas įsitikinęs visiškai, nes juk pasak jo jis sustojęs Žvangučių gatvėje būtent praleisti galimą kliūtį, o štai Seatas suko kairėn iš priešingo jam eismo kelio pusės,t.y. ta važiuojamosios dalies dalimi, kuria turėtų važiuoti automobiliai priešingai, sukdami iš Žvangučių gatvės į Nendrių.
Pabandėme pasidomėti, kodėl policijos ekipažas tirti autoįvykio atvyko neturėdamas tam reikalingų priemonių. Pasirodo tai išsiaiškinti neįmanoma. Telefonu kalbinti įvairių skyrių Kauno miesto policijos pareigūnai siuntinėjo vienas nuo kito, kol galiausiai komunikacijos skyriaus specialistė pasakė, kad visus klausimus pateiktume raštu. Taip ir padarėme, uždavėme keletą klausimų raštu:
2. Tik įvykio dalyviams pareikalavus buvo iškviestas kitas ekipažas, kuris atsivežė alkotesterį, ar tai reiškia, kad jeigu nebūtų avarijos dalyviai patys nereikalavę kito ekipažo, tai vairuotojų blaivumas taip ir nebūtų buvęs patikrintas?
3. Liudininkų teigimu, vairuotojas sukęs iš Nendrių gatvės suko iš priešpriešinio eismo juostos, kas matosi ir įvykio nuotraukose, tačiau policininkai pirminiais duomenimis tyrimą pradėjo vadovaudamiesi dešinės rankos taisykle. Klausimas: ar eismo įvykį įvykusį rugpjūčio 13 d. apie 19.00 aprašytoje sankryžoje tiria kelių policijos specialistai, jei taip ar jie mato galimas kolegų klaidas padarytas įvykio vietoje.
Į šiuos konkrečius klausimus sulaukėme atsakymus iš kurių taip ir neaišku, kodėl vis dėl to policininkai į autoįvykį atvyko be alkotesterio. Policijos Komunikacijos skyriaus darbuotoja paaiškino taip:
„Dėl eismo įvykio, kuomet rugsėjo 13 d. apie 19.30 val., Kaune, Žvangučių ir Nendrių g. sankirtoje susidūrė automobiliai „VW Jetta“ ir „Seat Toledo“ pradėta administracinė teisena. Pirmieji į įvykio vietą atvyko Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Patrulių rinktinės pareigūnai, kadangi jie patruliavo arčiausiai įvykio vietos. Policijos pareigūnams vairuotojų blaivumas nekėlė jokių abejonių. Eismo įvykio dalyviams paprašius, į įvykio vietą atvyko dar vienas ekipažas, kuris turėjo alkotesterį. Patikrinus vairuotojus, buvo įsitikinta, kad vairuotojai buvo blaivūs. Šiuo metu vyksta tyrimas.”
VW vairuotojas gyvena visiškai greta šios sankryžos, jo teigimu šioje sankirtoje prieš keletą metų Nendrių gatvėje buvo ženklas duoti kelią važiuojantiems Žvangučių gatve, tačiau išasfaltavus šią gatvę ženklo neliko. Pasiteiravome Kauno miesto savivaldybės transporto ir eismo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, ką jis žino apie ženklą šioje sankryžoje:
„Mūsų sistemoje tokio ženklo nerodo, kad jis būtų buvęs, faktas kad jau keletą metų ten jo tikrai nėra. Jeigu žmonės pageidauja kažkokio ženklo, turėtų kreiptis į mus ir mes savo ruožtu vertinsime situaciją. Stebėsime kokio intensyvumo eismas abiejuose gatvėse, jeigu vienoje automobilių srautas ženkliai didesnis, tuomet ši gatvė taptų pagrindine mažesnį intensyvumą turinčios atžvilgiu. Bet kokiu atveju gyventojai gali inicijuoti tokį prašymą ir mes būtinai atliksime šios sankryžos eismo peržiūrą.”
Jeigu tai, ką apie ženklą „duoti kelią” sako savivaldybės eismo specialistas yra tiesa, tuomet ši sankryža vis tiek neprižiūrėta kaip reikalauja statybų reglamentas tokios reikšmės gatvių projektavime. O jis sako, kad lygiareikšmėse sankryžose turi būti užtikrintas matomumo laukas, kuriame neturi būti jokių pastovių kliūčių (didesnių kaip 0,80 m), trukdančių matomumą (statinių, medžių, krūmų ir kitų objektų), ir stovinčių automobilių. Šiuo atveju sankryžoje ties kampiniu namu užsodintos tujos, kurių aukštis siekia beveik 2 metrus. Ten kur matomumo sudaryti neįmanoma, turi būti įrengtos eismą reguliuojančios ar kitos eismo saugos priemonės. Akivaizdu, kad šioje sankryžoje nei viena, nei kita nepadaryta ir dėl to aprašytame auto-įvykyje nei vienas, nei kitas vairuotojas neturėtų jausti kaltės, atsakomybė turėtų gulti ant Kauno miesto transporto ir eismo skyriaus.
Sužinojusi apie visus trūkumus, kurie yra šioje sankryžoje Janina Smelstorienė sakė būtinai kreipsis į Kauno miesto savivaldybę, kad pastaroji imtųsi priemonių saugaus eismo užtikrinimui aprašytoje sankryžoje,
meslaisvi.lt