Vieną kelią stato, kitus griauna – darbo bus visada.

Kelio provežos vietomis siekia 15 cm

Tokia kelininkų kasdienybė. Prieš metus prasidėjusi Panemunės aplinkkelio statyba reikalauja aukų. Naujų kelių statybai būtinas didelis kiekis grunto, o tokiems keliams, koks statomas  Rusijos pasienyje jo reikia ypač daug. Rangovai priversti smėlį atsivežti jau esamais keliais, dėl to atsiranda tų kelių dangos defektai. Taip atsitiko 141 kelio  atkarpoje, esančioje Žemaitkiemio gyvenvietėje, Usėnų seniūnijoje, Šilutės savivaldybėje.Važiuojant nuo Pagėgių link Šilutės, daugelis lengvųjų automobilių vairuotojų šiame kelio ruože turi elgtis ypač atsargiai. Nuo sunkiosios technikos susidariusios kelio provėžos vietomis siekia net penkiolika centimetrų, dėl to kai kurie automobiliai kelio paviršių gali liesti apatine kėbulo dalimi, kas gali sukelti avariją. Usėnų seniūnas telefonu sakė, kad šio kelio būklė pablogėjo po to, kai prasidėjo mūsų aprašomos statybos. „Pavojingiausia žiemą, automobiliai slidinėja.Kiek žinau, buvo bausti grunto vežėjai dėl vežamo neleistino svorio”-pasakojo seniūnas. Meslaisvi pasidomėjo, kiek ir kokios baudos šioje kelio atkarpoje buvo skirtos vežėjams , dėl pažeidimų susijusių su vežamu didesniu  nei leidžiama svoriu. Valstybinė transporto inspekcijos pareigūnai konkrečios kelio atkarpos, kur buvo nustatyti pažeidimai išskirti negalėjo, tačiau nurodė, kad laikotarpyje nuo 2013 metų birželio 1d. iki 2014 metų gegužės 1d. Tauragės apskrityje sunkiasvorių mašinų savininkams buvo paskirta 98 125 tūkst. Lt. baudų už vežama per didelį svorį. Ar adekvačios baudos,  kad už jų lėšas būtų galima atstatyti sugriautų kelių būklę ir apie kitus klausimus kalbėjomės su Valstybinės automobilių kelių direkcijos atstovu.

Kokiu būdu atstatinėjamas sugadintas valstybinis kelias. Ar yra atvejų, kuomet tą būtų įpareigoti padaryti dėl kelio sugadinimo kalti asmenys?

-Paprastai vežėjai gauna baudą. Po to dalis tų pinigų keliauja į valstybinės kelių direkcijos biudžetą už kuriuos ir remontuojamos tos sugadintos dangos. Įmonės, kurios piktnaudžiauja perkraudamos savo automobilius tikrai smarkiai nukenčia finansiškai.

Gal galite pasakyti, koks yra vidutinis 1km kelio atkarpos remonto įkainis?

-Sunku pasakyti, kelias keliui nelygus. Tokį įkainį išvesti neįmanoma. Žinoma, kad baudomis nepadengsi visų kelio atstatymo darbų. Visų pirma mūsų keliai yra seni ir jie jau griūva nuo amžiaus.

Kas reguliuoja remontuojamų kelių eilę, ta prasmek kurį kelią imatės atstatinėti pirmoje vietoje?

Yra toks transporto tyrimo institutas, kurio darbuotojai važinėja, tyrinėja, yra metodikos, kuriomis remdamiesi nustato kelio būklę ir kuriuos nedelsiant reikia remontuoti. Sudaromos programos daugeliui metų į priekį.

O ar reaguoja kelių direkcija į gyventojų skundus ar pageidavimus?

-Kažkiek reaguoja. Nu ką mes galime padaryti, sakome pakentėkite kol ateis eilė šiam keliui taisyti.Visi mato tik viršutinę važiuojamosios dalies dalį, o kas ten dedasi žemiau neturi jokio supratimo. Žmonės galvoja, kad nuskusime provėžas ir važinėti pasidarys patogiau. Deja, bet dažniausiai tokiems keliams kosmetinio remonto nepakanka, jį reikia rekonstruoti iš pagrindų. tokių kelių, apie kokį mes dabar kalbame, Lietuvoje yra daug. Jeigu finansavimas mūsų tarnybai išliks toks pat, kaip yra dabar, tuomet Lietuvos laukia senosios Lenkijos kelių likimas. Tik po daugelio tragiškų auto įvykių Lenkijos keliuose, ši valstybė metė didžiules lėšas jų remontui.”-baigė kelių direkcijos atstovas.

meslaisvi.lt