110% apklaustųjų tiki tuom, ką mato.
Taip, taip , jūs neapsirikote, jei kas ir susimąstėte, kaip gali būti 110% apklaustųjų. Kam sukėlė įtarimų straipsnio pavadinimas, reiškia jūs dar sugebate atsispirti masiniam žmonių kvailinimui per žiniasklaidos priemones. Šis straipsnis apie dar vieną viešųjų ryšių triuką, kurio pagalba valdomi žmonės. Tai apklausos. Ar teko kada dalyvauti apklausose? Greičiausiai kad ne. Kodėl tai teigiu? Todėl, kad nei aš, nei mano platus pažįstamų ratas, niekada nesusidūrė su dalyvavimu apklausoje. Pakalbėkime apie vieną iš populiariausių apklausų, susijusių su politika. Turbūt ne kartą teko matyti neva tokios apklausos duomenis:
-Už kokią politinę partiją jūs balsuotumėt, jeigu seimo rinkimai vyktų dabar? Ir pateikiami apklausos rezultatai… Pirmauja tokia tai partija, mažiausiai balsų gautų tokia tai partija. Arba toks atvejis: apklausų duomenimis, žmonės labiausiai pasitiki na, pavyzdžiui mėnuliu J Kodėl tai daroma, kam tai naudinga? O gi, viskas paprasta. Žmogus nuo prigimties linkęs būti nugalėtoju. Todėl, jeigu jam brukama tiesa įrodo vienų ar kitų pranašumą, bandos instinktas verčia šlietis prie stipriausiųjų. Tuom ir naudojasi viešųjų ryšių specai, bei juos užsakantys piniguočiai. Dar vienas iš kvailinimo būdų, tai telefoniniai balsavimai kokios tai laidos metu. Pateikti skaičiai ekrane norom nenorom verčia skambinti už tą tiesą, kuri akivaizdžiai pirmauja.Bet dar įdomiau, kai pavyzdžiui laidos pradžioje paprašoma balsuoti, o pabaigoje jau skelbiama, kad žmonės už vieną prabalsavo tiek, už kita tiek. Mūsų manymų, kad įvairių apklausų, bei balsavimų rezultatai parodo, kas ir kiek sumokėjo už tuos balsavimus.
Rašydamas šį straipsnį, viliuosi, kad žmonės pradės suvokti, kas vyksta tose kvadratinėse dėžutėse, vadinamomis televizoriais. Kaip lengva valdyti žmones, kurie aklai pasitiki informavimo priemonėmis, valdomomis nežinomo kapitalo, kurių pateikiamos tiesos prasilenkia su realybe.
Pabaigai norėčiau pasakyti, kad populiariųjų informavimo priemonių pateikiami kai kurių politikų aukšti reitingai, užstalės pokalbiuose sparčiai nukrenta žemyn.
Donatas Jančaras
Informacijos analizės asociacija