Pagėgių savivaldybėje gyventojų mažėja, šaligatviai platėja, tokių gali pavydėti net sostinė
2012 metais Lumpėnų kaime Pagėgių savivaldybėje prasidėjo didžiulis šiam kaimui projektas “Lumpėnų pagrindinės mokyklos pastato modernizavimas”. Ir nesvarbu, kad jau tuo metu žmonės kalbėjo, kad gyventojų Lumpėnuose sparčiai mažėja ir mokykla artimiausiu metu turės būti uždaryta. Viso šiam projektui buvo skirta 85 tūkst Eur. iš jų 72 tūkstančiai buvo gauti ES paramos forma. Sumanę šį projektą organizatoriai sakė, kad įvykdžius modernizaciją pagerės darbuotojų, mokytojų ir mokinių socialinė gerovė, darbo ir mokymosi sąlygos ir kiti kokybiniai rodikliai. Tačiau rodikliai tik mažėjo, tiksliau pagrindinis rodiklis- mokinių skaičius mokykloje susitraukė iki tiek, kad jau modernizacijos metu buvo pradėta ir mokyklos reorganizavimas iš pagrindinės mokyklos įstaiga tapo Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos ugdymo skyriumi.
Apie keturis šimtus gyventojų turinčioje Lumpėnų gyvenvietėje šiuo metu Lietuvos automobilių kelių direkcija rekonstruoja valstybinės reikšmės krašto kelią Nr. 141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda atkarpą per Lumpėnus, kuris sutampa su kaimo Rambyno gatve. Po modernizacijos kelias, o ypač pati Rambyno gatvė smarkiai pasikeis, čia atsirado labai platūs 2,5m šaligatviai, kurių plotis viršija net didmiesčiuose įrengtų šaligatvių plotį. Šiai rekonstrukcija kelių direkcija skyrė 853 800 Eur.
Išnaudojusi esama situaciją ir tai, kad bendrovė ESO šioje gatvėje oro liniją keičia į požemines kabelių linijas, Pagėgių savivaldybės valdžia nusprendė rekonstruoti Rambyno gatvės apšvietimą, viso apie 1100 m. Savivaldybės administracijos ūkio skyrius apklausos būdu organizavo mažos vertės pirkimą. Vietinė Pagėgių savivaldybės elektros įrenginių montavimo darbais užsiimanti įmonė UAB „Veižas” į šią apklausą nepateko. Ūkio skyriaus vedėjas Vladas Baubkus telefonu sakė, kad UAB „Veižas” į apklausas nepateko, nes tai būtų ekonomiškai nenaudinga.
„Bendrovė ESO elektros oro linijos keitimo į požeminę pasamdė įmonę iš Kauno UAB „Kauno gatvių apšvietimas”, todėl nusprendėme tuo pačiu paklausti šios įmonės vadovų už kokią sumą jie atliktų ir apšvietimo montavimo darbus Rambyno gatvėje. Jų pasiūlymas tikrai pasirodė patrauklus, todėl ir pasirašėme sutartį su šia įmone, o be to du rangovai toje pačioje atkarpoje būtų nepatogu ir patiems statybininkams ir mums kaip kontroliuojantiems gatvės apšvietimo projekto eigą„- kalbėjo V.Baubkus.
Važiuojamoji kelio dalis nuo šaligatvių bus atskirta žalia juosta ir dar vienu šaligatviu, tik jau žymiai siauresniu. Žaliąją zoną teks prižiūrėti, tik klausimas kam? Jei žolės šioje juostoje nepjaus kelininkai, greičiausiai priežiūros našta guls ant seniūnijos pečių, o seniūnijoje juk ir taip sparčiai mažėja gyventojai, o tie kurie likę randa darbo pas vieną didžiausių Pagėgių savivaldybės ūkininkų , politiko, savivaldybės Tarybos nario „valstiečių” atstovo Remigijaus Kelnerio. R.Kelnerio dukra Indrė Kelnerytė-Vasiliauskienė gyvena prie pat naujai iškloto šaligatvio. Apie šį projektą moteris sakė taip:
„Aš džiaugiuosi, kad šaligatviai yra net iš abiejų kelio pusių, jie patogūs vaikščioti, saugūs mūsų vaikams, įrengta ne viena perėja, bet gaila, kad projektuotojai suprojektavę šį kelio atkarpos projektą pamiršo atvažiuot ir realiai pažiūrėti kokia padėtis, pamatuoti vietoje aukščius, pločius, nes tai ne priemiesčio gyvenvietė, o kaimo vietovė, pilna ūkininkų. Mes važiuojame dideliais traktoriais, kai kur sunku išsukti pavyksta. Tarkime atvažiuoji prie savo kiemo uždarytų vartų , palieki automobilį kol atsidarysi vartus, tuo tarpu pėsčiųjų takas būna užtvertas automobiliu.”
Be abejonės, likusiems gyventi Lumpėnuose gyventojams atnaujinta Rambyno gatvė bus patogi, šaligatviais vaikščioti bus galima nesibaiminant užkliudyti kitą praeivį, tik vargu ar tai paskatins grįžti kitus čia gyventi, kad uždaryta Lumpėnų pagrindinė mokykla vėl prisikeltų naujam gyvenimui.
meslaisvi.lt
Siaip kas projektavo tuos saligatvius, tai reiktu nagus nukapoti tokiam paisytojui. Nes saligatvius padare milzinisko plocio, o vaziuojamoji dalis susiaurejo iki taip, kad 2 furos jau vos vos prasilenkia nekliudziusios viena kitai veidrodziu, apie zemes ukio technika net nekalbu, bus neimanoma prasilenkti traktoriui su lengvaja. Paskui kitas minusas, kad kai tiese, tai nesuziurejo auksciu kaip turi eiti takelis, tai vietomis jau takas taip iskeltas, kad zmoniu sodybu tvoros jau yra zemiau takelio, o isvaziavimai is kiemo bus neiveikiami ziema. Siaip kelininkams reiketu isvaziuoti komandiruociu i europa, pasimokyti is vakaru specialistu, kaip reikia tokius darbus daryti ir kokiais tempais tai turi buti daroma, nes dabar tvarkos nera, toli grazu. Na bet visumoje dziaugiuosi tokiais pokyciais, bus grazus ir tvarkingas musu mazasis kaimelis.