Moksleivių programa ,,IŠPILK”: įsibėgėjusi ir kelianti bangą
Abejingų nepalikusi Lietuvos moksleivių sąjungos inicijuota visuomeninės socialinės reklamos kūrimo programa ,,IŠPILK” sparčiai artėja prie pabaigos. Lapkričio 5 dieną startavusi programa artėja prie galutinių rezultatų paskelbimo balandžio 5 d. Maironio lietuvių literatūros muziejuje, Kaune.
Nuo programos ,,IŠPILK” pradžios praėjo trys mėnesiai. Šiuo laikotarpiu teko sulaukti įvairių nuomonių ne tik dėl visos programos koncepcijos ar veiklų, bet ir dėl skambaus ir kartu šokiruojančio programos pavadinimo. Lietuvos moksleivių sąjunga yra įsitikinusi, jog pats laikas imtis efektyvių priemonių kovoti su alkoholio problema tarp moksleivių, neslėpti to ir drąsiai kviesti dalyvauti jaunimą bet kokio formato akcijose ar programose, nukreiptose prieš svaigiųjų gėrimų vartojimą
Šiam tikslui pasiekti svarbus bendras ir kilnus noras kovoti su šia problema. Kiekvienas turime suvokti, jog bet kokia moksleivius vienijanti iniciatyva yra paskata jaunam žmogui suvokti problemos padarinius.
Remiantis Socialinės apsaugos ir sveikatos statistikos skyriaus informacija, alkoholio suvartojimas Lietuvoje 2011 m. vienas didžiausių per šešerius metus. Ir tai liečia asmenis jau nuo 15 metų. Būtent šie rodikliai buvo vieni iš pagrindinių kriterijų, kodėl programa ,,IŠPILK” išvydo dienos šviesą. Asmenys nuo 14 metų yra ypač imlūs aplinkos poveikiams, todėl programos dalyvių amžiaus grupė buvo pasirinkta neatsitiktinai – būtent 7-okas jau gali būti šios amžiaus grupės dalimi. Kokius pavyzdžius jie mato – tokiais jie ir seka.
Programa oficialiai atidaryta lapkričio 5 d. tiesioginės transliacijos metu LRT televizijoje. Ją sudaro du etapai: prevencinių plakatų ir prevencinės – edukacinės reklamos scenarijaus kūrimo konkursai. Pirmasis etapas baigėsi dar prieš naujųjų metų pradžią, o jame dalyvavo apie 350 moksleivių sukurtų plakatų – idėjų, kaip kovoti su alkoholio vartojimo problema, skatinančių prevencinę veiklą. Po ilgų darbų vertinimo komisijos diskusijų, buvo išrinkti geriausi plakatai. Iš viso buvo atrinkti 3 geriausi plakatai, kuriems skirtos I-III vietos, taip pat penkios papildomos nominacijos piešiniams, kurie atitiko komisijos iškeltus kriterijus ir buvo išskirtini.
Sausio 5 dieną prasidėjo II programos etapas – prevencinės – edukacinės reklamos scenarijaus rašymas. Moksleiviai, norintys dalyvauti, turi pateikti savo parašytus scenarijus programos organizatoriams iki kovo 10 dienos adresu: Konstitucijos pr. 25, Vilnius. Scenarijus turi būti rašomas kadruotėmis tam, kad geriausiu pripažintą scenarijų būtų galima nufilmuoti su profesionalia įranga – tai vienas pagrindinių prizų laimėjusiems moksleiviams.
Programos partneriai: Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas, LR Sveikatos apsaugos ministerija, LR Švietimo ir mokslo ministerija, Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, LR Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaiga.
sam.lt informacija